بسم الله الرحمن الرحیم
همانطور که قبلا درمورد روند کار و غرض برگزاری جلسات طیب سخن صحبت شد ، قرار بر این بود که این سلسله جلسات به نوشته شدن طرح درس پیش از دبستان منتهی شود به همین دلیل جلسه ی دوم طیب سخن با یک هفته تاخیر برگزار گردید تا متن مورد نظر استاد در مورد محوریت کلام و فرم ارزیابی درستی توسط اعضای کلاس تولید شود.
در جلسه ی دوم استاد اخوت پیرامون عربی و فطری بودن کلام قرآن و اثرگذاری تربیتی آن توضیح دادند. سپس در مورد کلام و حقیقت گسترده ی آن که محدود به سخن گفتن نیست و حتی رفتار را نیز در بر می گیرد توضیحاتی ارایه نمودندو مصادیق آن در محیط خانه و مهد را نیز کمی بسط دادند.
سخن تا جایی پیشرفت که انواع پیامهای گفتاری و رفتاری و اولویت اثرگذاری برخی بر دیگری مشخص شد . اینکه کودک در هفت سال ابتدایی زندگی خود چه پیامهایی را باید از والدین و محیط دریافت کند و ملاکهای آن چیست با ارایه یکی از ملاک ها بیان شد و قرار براین شد حاضرین برای جلسه آینده اصول و معیارهای دوره اول رشد را از سند کودک خوانده و طبق فهم خود اولویت بندی کنند .
تکلیف :
۱. مطالعه و بررسی معیارهای رشد در سند کودک و اولویتبندی آنها(کدامها را میفهمید و میپذیرید)
۲. مطالعه و پذیرش سیر شکلگیری کلام در کتاب طیبسخن(بخش فاتحه)
صوت جلسه ی دوم طیب سخن در سایت مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران
تغییر آدرس وبلاگ از بلاگفا به بلاگ
ادامه ی مرحله چهارم از روند طرح درس نویسی پیش دبستان : جلسه رفع ابهام در مورد طرح درس لحن
ادامه ی مرحله چهارم از روند طرح درس نویسی پیش دبستان : تلاش برای نوشتن طرح درس بر اساس موضوع لحن
ی ,کلام ,دوم ,سخن ,جلسه ,مورد ,ی دوم ,کلام و ,جلسه ی ,را نیز ,در مورد
درباره این سایت