بسم الله الرحمن الرحیم
گام اول : کلام ، محور آموزشهای دوره اول رشد
استاد اخودت در جلسه ی اول کلاس! در مورد اینکه کلام چیست و چرا مبنای آموزشهای دوره اول باید کلام باشد بر اساس کتاب طیب سخن توضیحاتی ارایه دادند و از افراد حاضر در کلاس خواستند که برای جلسه ی بعد، متنی به عنوان مقدمه ی طرح درس، شامل تبیین چرایی محور قرار دادن کلام در آموزش های پیش از دبستان بنویسند .
گام دوم : فرم ارزیابی مربی تراز قرآنی
در همین جلسه در مورد مقدمات کلام و اینکه چه چیزهایی کلام یک فرد را می سازد بر اساس نمودارهایی از کتاب طیب سخن بحث کردند. ایشان هر کدام از این مولفه ها(حواس ، ادراکات، عواطفو توجهات، نطق و قول) را به اختصار توضیح داده و در مورد استاندارهای مربی گری بر اساس این مولفه ها کمی صحبت کردند . در پایان هم قرار بر این شد که دومین قدم در این مسیر نوشتن فرم ارزیابی مربی بر اساس مولفه هایی که کلام را تشکیل می دهد باشد .
تکلیف جلسه اول:
۱. نوشتن ۲،۳ صفحه دلیل برای محوری آموزشی قراردادن کلام
۲. تهیه پرسشنامه بررسی و انتخاب مربی طراز قرآنی (مهد).
۳. مطالعه کامل کتاب طیب سخن تا صفحه ۲۸.
لینک جلسات طیب سخن در سایت مدرسه قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران
صوت جلسه ی اول طیب سخن در سایت مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران
تمرین های حاضرین در کلاس طیب سخن(در ادامه مطلب)
تغییر آدرس وبلاگ از بلاگفا به بلاگ
ادامه ی مرحله چهارم از روند طرح درس نویسی پیش دبستان : جلسه رفع ابهام در مورد طرح درس لحن
ادامه ی مرحله چهارم از روند طرح درس نویسی پیش دبستان : تلاش برای نوشتن طرح درس بر اساس موضوع لحن
کلام ,اول ,طیب ,سخن ,مربی ,جلسه ,طیب سخن ,بر اساس ,جلسه ی ,در مورد ,ی اول
درباره این سایت